STEAM

Ikastetxeen esperientziakExperiencias de centros

https://steamgune.euskadi.eus/image/layout_set_logo?img_id=84563&t=1613040565898

 PLAIAUNDI-IRUNGO BIODIBERTSITATEA (IRUNBIO))

Zenb. – : 116

Ikasturtea - Curso

Proiektuaren helburuakObjetivos del proyecto

2020-21

- HELBURU NAGUSIA: Plaiaundi Institutuko lurretan eta Plaiaundi parke ekologikoko Lurretan sortutako hezeguneak erabiliz laborategi naturala eta hezkuntza proiektu erakargarri bat osatzea Ingurumenaren Zientziak lantzeko. - HELBURU AKADEMIKO NAGUSIAK:  Ikasleei HEZIBERRIK eskatzen dituen hainbat helburu eta eduki transmititzea, modu praktiko eta atsegin batean, proiektuaren parte sentitu araziz.  Ikasleak ingurumenera eta naturara gerturatzea.  Ikasleei euren ingurunea (Plaiaundi Parke Ekologikoa, kasu honetan) eta horren garrantzia ezagutaraztea.  Irungo errealitatea ezagutaraztea. Bertako hiriaren egituraketak espezie mehatxatu ezberdinen kasuan eduki dezakeen eragina azalduaz: apo lasterkariaren (Epidalea calamita) kasua.  Ikasleei bizipen errealak edukitzea, naturarekin eta naturaren kontserbaziorako lanetan.  Bokazio zientifikoak bultzatzea.  Emakumezko zientifikoak ikusgai bihurtzea eta haiei balioa ematea. Emakumezkoen artean ikasketa zientifiko - teknologikoak bultzatzea eta egun dagoen genero-desorekaren gain eragitea.  Ikasleak zientzialari bihurtzea ikerketa txikiak eginez eta lan zientifikoa saiakuntzaren eta sormenaren bidez egiten dela ohartzea.  Lan zientifikoa zabaltzea euskarri desberdinak erabiliz.  Humanitateak eta Zientziak erlazionatzea. Urtero artea gure putzuetara hurbilduko dugu: poesia, argazkiak …

Etapa-mailakEtapa-cursos

Batxilergoa 2. Maila

Proiektuaren azalpen laburra - Resumen explicativo del proyecto

Mundu mailan, gizartearen urbanizazio edo hiritartze-maila handitzen doan heinean, bertako biztanleek euren inguruarekin eta orokorrean, ingurumenarekin duten kontaktua murrizten doala gauza jakina da.

Egungo gizarteak ingurugiroarekiko duen kontaktu falta horri aurre egiteko, ordea, ezinbestekoa da ikasleek esperientzia biziak edukitzea euren eskolako orduetan, bai eta esperientzia positiboak bizitzea ere, naturarekiko ikuspegi positiboa sustatzearren.

Hari honi jarraituz, Plaiaundi institutuan bertan hiru urmael sortzeko proposamena egin zitzaion zuzendaritza taldeari, beti ere Lurraren eta Ingurumenaren Zientzien gaiari dagozkion helburuekin eta gaiekin bat egiten duten ekintzak proposatuz. Ekintza horiek antolatzerakoan beste mintegiko irakasleekin, Biologia-Geologia, Matematika arloetako irakasleekin elkarlanean arituko gara eta orokorrean parte hartu nahiko duen edozein irakasleekin koordinatuko gara irakasgai desberdineko curriculumean eta programazioan txertatu ahal izateko.

2018-2019 ikasturtean Plaiaundi parke ekologikoan beste hiru urmael txiki eraiki ditugu beraiekin, elkarlanean, proiektuak egin ahal izateko. Proiektuaren laugarren urtea izango litzateke 2020-2021 ikasturtea eta STEAM proiektu bezala hirugarrena. Gure helburuak Lurraren eta Ingurumenaren Zientziaren arloari dagokiona mantentzen dira baina, horretaz gain, egin ditugun akatsak zuzendu nahi ditugu, institutua parke ekologikoarekin harremanetan jarri nahi dugu jarduera desberdin egin ahal izateko, eta, orokorrean, ingurumena eta ezagutza zientifikoa arlo guztietara zabaldu nahi dugu zenbait jarduera planteatuz.

Era berean, proiektuak institutu barneko elkarlana bultzatu nahi du eta departamentuen arteko koordinazioa eta laguntza sustatu nahi du. Hori dela eta datorren ikasturterako erronka nagusia urmael batean web-kamera jartzea da. Hori lortzeko informatika departamentuko irakasleen eta ikasleen parte hartzea izango dugu. Helburua web-kamerarekin lortutako irudiak, batez ere gauez, ikasleekin lantzea izango litzateke. Ikasleek ikusiko dute animalien portaera, eta gauez ibiltzen diren animaliak egunean zehar ikusten ez ditugunak. Saiatuko gara web-kamera institutuko web orriarekin lotzen irudiak ikusi ahal izateko.

Gehiago ezagutzekoPara saber más

·          

 

Ikastetxea:  012108  IES Plaiaundi BHI

https://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png