STEAM Ikastetxeen esperientziak
– Experiencias de centros |
|
|||
PLAIAUNDI-IRUNGO
BIODIBERTSITATEA (IRUNBIO)) |
Zenb.
– Nº: 116 |
|||
Ikasturtea - Curso |
Proiektuaren helburuak
– Objetivos del proyecto |
|||
2020-21 |
- HELBURU NAGUSIA: Plaiaundi Institutuko
lurretan eta Plaiaundi parke ekologikoko Lurretan sortutako hezeguneak
erabiliz laborategi naturala eta hezkuntza proiektu erakargarri bat osatzea
Ingurumenaren Zientziak lantzeko. - HELBURU AKADEMIKO NAGUSIAK: Ikasleei
HEZIBERRIK eskatzen dituen hainbat helburu eta eduki transmititzea, modu
praktiko eta atsegin batean, proiektuaren parte sentitu araziz.
Ikasleak ingurumenera eta naturara gerturatzea. Ikasleei euren
ingurunea (Plaiaundi Parke Ekologikoa, kasu honetan) eta horren garrantzia
ezagutaraztea. Irungo errealitatea ezagutaraztea. Bertako hiriaren
egituraketak espezie mehatxatu ezberdinen kasuan eduki dezakeen eragina
azalduaz: apo lasterkariaren (Epidalea calamita) kasua. Ikasleei bizipen
errealak edukitzea, naturarekin eta naturaren kontserbaziorako lanetan.
Bokazio zientifikoak bultzatzea. Emakumezko zientifikoak
ikusgai bihurtzea eta haiei balioa ematea. Emakumezkoen artean ikasketa
zientifiko - teknologikoak bultzatzea eta egun dagoen genero-desorekaren gain
eragitea. Ikasleak zientzialari bihurtzea ikerketa txikiak eginez
eta lan zientifikoa saiakuntzaren eta sormenaren bidez egiten dela ohartzea.
Lan zientifikoa zabaltzea euskarri desberdinak erabiliz.
Humanitateak eta Zientziak erlazionatzea. Urtero artea gure putzuetara
hurbilduko dugu: poesia, argazkiak … |
|||
Etapa-mailak
– Etapa-cursos |
||||
Batxilergoa 2. Maila |
||||
Proiektuaren azalpen
laburra - Resumen explicativo del
proyecto |
||||
Mundu mailan, gizartearen urbanizazio edo hiritartze-maila handitzen
doan heinean, bertako biztanleek euren inguruarekin eta orokorrean,
ingurumenarekin duten kontaktua murrizten doala gauza jakina da. Egungo gizarteak ingurugiroarekiko duen kontaktu falta horri aurre
egiteko, ordea, ezinbestekoa da ikasleek esperientzia biziak edukitzea euren
eskolako orduetan, bai eta esperientzia positiboak bizitzea ere, naturarekiko
ikuspegi positiboa sustatzearren. Hari honi jarraituz, Plaiaundi institutuan bertan hiru urmael sortzeko
proposamena egin zitzaion zuzendaritza taldeari, beti ere Lurraren eta
Ingurumenaren Zientzien gaiari dagozkion helburuekin eta gaiekin bat egiten
duten ekintzak proposatuz. Ekintza horiek antolatzerakoan beste mintegiko
irakasleekin, Biologia-Geologia, Matematika arloetako irakasleekin
elkarlanean arituko gara eta orokorrean parte hartu nahiko duen edozein
irakasleekin koordinatuko gara irakasgai desberdineko curriculumean eta
programazioan txertatu ahal izateko. 2018-2019 ikasturtean Plaiaundi parke ekologikoan beste hiru urmael
txiki eraiki ditugu beraiekin, elkarlanean, proiektuak egin ahal izateko.
Proiektuaren laugarren urtea izango litzateke 2020-2021 ikasturtea eta STEAM
proiektu bezala hirugarrena. Gure helburuak Lurraren eta Ingurumenaren
Zientziaren arloari dagokiona mantentzen dira baina, horretaz gain, egin
ditugun akatsak zuzendu nahi ditugu, institutua parke ekologikoarekin
harremanetan jarri nahi dugu jarduera desberdin egin ahal izateko, eta,
orokorrean, ingurumena eta ezagutza zientifikoa arlo guztietara zabaldu nahi
dugu zenbait jarduera planteatuz. Era berean, proiektuak institutu barneko elkarlana bultzatu nahi du eta
departamentuen arteko koordinazioa eta laguntza sustatu nahi du. Hori dela
eta datorren ikasturterako erronka nagusia urmael batean web-kamera jartzea
da. Hori lortzeko informatika departamentuko irakasleen eta ikasleen parte
hartzea izango dugu. Helburua web-kamerarekin lortutako irudiak, batez ere
gauez, ikasleekin lantzea izango litzateke. Ikasleek ikusiko dute animalien
portaera, eta gauez ibiltzen diren animaliak egunean zehar ikusten ez
ditugunak. Saiatuko gara web-kamera institutuko web orriarekin lotzen irudiak
ikusi ahal izateko. |
||||
Gehiago ezagutzeko
– Para
saber más |
||||
·
|
||||
|
Ikastetxea: 012108
IES Plaiaundi BHI |
|||