STEAM Ikastetxeen esperientziak
– Experiencias de centros |
|
|||
STEAM |
Zenb.
– Nº: 146 |
|||
Ikasturtea - Curso |
Proiektuaren helburuak
– Objetivos del proyecto |
|||
2020-2021 |
Gure STEAM proiektuak gaitasun zientifikoan,
gaitasun matematikoan eta gaitasun teknologikoan sakondu nahi du, hainbat
tailer ezarriz. |
|||
Etapa-mailak
– Etapa-cursos |
||||
HH eta
LH |
||||
Proiektuaren azalpen
laburra - Resumen explicativo del
proyecto |
||||
Esperimentu-tailerretan lan egingo dugu eta metodologia zientifikoa
gauzatuko dugu, ebatzi beharreko galderak eginez, planteatutako hipotesiak
frogatuko dituzten esperientziak planifikatuz eta gauzatuz, eta horien
emaitzak planteatutako egoera problematikoari erantzun bat emateko erabiliz,
eta hori guztia modu kooperatiboan eta ikasteko gaitasun, erritmo eta estilo
desberdinak kontuan hartuta. Gaitasun zientifikoaren barruan, Zientziaren eta Artearen arteko
harremana islatu nahi dugu. Zientzia eta aurrerapen zientifikoak teknika
artistiko askoren eskurapenaren historiarekin batera doazela kontuan hartuta,
hala nola objektuen egiturak, Optika, Argia, Soinua, etab. Ilusio Optikoak
Hezkuntza Artistikoaren arloan ere landuko dira. Gaitasun zientifikoa gaitasun teknologikoarekin osatzen da. Honek
ikerketarako baliabide sofistikatuagoak eskaintzen dizkizu, bestela posible
izango ez liratekeen emaitzetara iritsiz. Errealitate areagotua sartu nahi dugu ikasgeletan, ezagutzak ulertzea eta
gaitasunak eskuratzea erraztuko duten jarduera praktikoak eta
esperientziazkoak egiteko, ikasleek ezagutza berriak aplika ditzaten gailu
teknologiko baten bidez, hala nola errealitate fisikoari informazio digitala
gehitzen dion Tablet bat. Horri guztiari esker, ikasleek hurbiletik ikus
ditzakete gelan zuzenean, 3Dn eta modu interaktiboan eskuragarri ez dauden
elementuak. Horrek erraztu egiten du ohituta gaudenaz bestelako ikuspuntu
batetik ezagutza eskuratzea, ikasleen motibazioa areagotuz ikaskuntza-erritmoa
indartzeko. Gaitasun matematikoari dagokionez, esan dezakegu jarduera matematikoak
gaitasun oso orokorrak garatzea ahalbidetzen duten prozesuak sortzen dituela;
pentsamendu logikoa eta arrazoitzeko gaitasuna garatzen ditu, pertzepzio eta
bistaratze espaziala ere hezten du, jarrera kritikoa estimulatzen du,
intuizioa areagotzen du, sormena sustatzen du, lanean iraunkortasuna eta
norberaren aukerekiko konfiantza. Matematika manipulatiboko tailerrak sortuz, esperimentazioa eta praktika
behar duten kontzeptu eta prozeduretan interesa piztu nahi dugu. Ikasleek
problemak ebazten ikasiko dute. Arazoak konpondu behar dituzten egoeretan
jarriko dira, eta gakoa sormenezko irtenbideak sortzea izango da, amore eman
gabe. Matematikako tailer horietan, irakasleek aukera izango dute ikaskuntza
pertsonalizatzeko eta ikasleak zuzenean inplikatzeko. Tailerrak
banaketa-uneetan egiten direnez, irakasle bakoitzak 8-10 ikasle izango ditu
ikasgelan. Bakoitzak bere erritmoan lortuko ditu helburuak, eta irakasleek
estrategia desberdinak eskaini ahal izango dizkiete guztiei, beren beharren
arabera. Taldeko gainerako kideen lankidetza beti kontuan hartuta. |
||||
Gehiago ezagutzeko
– Para
saber más |
||||
·
|
||||
|
Ikastetxea: 014153
CEIP URIBARRI HLHI |
|||