STEAM Ikastetxeen esperientziak
– Experiencias de centros |
|
|||
ZIENTZIA
LABORATEGIA PATIOKO JOLAS LIBREAN |
Zenb.
– Nº: 148 |
|||
Ikasturtea - Curso |
Proiektuaren helburuak
– Objetivos del proyecto |
|||
2020-2021 IKASTURTEAN |
Jolastokia zientzia jarduerak burutzeko
espazioa bihurtu ikasleak konpetentziak gara
ditzaten. |
|||
Etapa-mailak
– Etapa-cursos |
||||
Haur Hezkuntzako irakaslegoa |
||||
Proiektuaren azalpen
laburra - Resumen explicativo del
proyecto |
||||
Jolastokia aukeratu dugu proiektua garatzeko espazio gisa, alde batetik,
espazio horretan egin daitezkeelako geletan bertan lekurik izango ez luketen
instalazio batzuk, bai tamainagatik, bai iraunkortasunagatik. Gainera, aukera
askeko espazioak izan daitezen nahi dugu, eta ikasleak erakarrita senti
daitezen eta proposamenetan inplika daitezen lortu nahi dugu, materialekin
ohitzeko denbora emanez, fenomenoekin elkarreragiteko denbora emanez eta
banakoen arteko desberdintasunak errespetatuz. Kontuan hartuta zientzia ikastea ez dela bakarrik esperientzia zuzena
izatea, ezagutza hori ezagutza bihurtzea ere badela. "Esperimentazioan
intentzionalitatea" izango da hitz gakoa. Haur-hezkuntzako etaparen berezko nortasunaren konbentzimendutik
abiatzen gara, eta lehen eta bigarren zikloak testuinguru oso desberdinetan
kokatzen diren arren, proposamenak ez dira inoiz adin jakin batzuetara
mugatuko, mundu guztiak ez baitu gauza bera ikasten une berean, nahiz eta,
bistan denez, zailtasun-maila desberdinak aurkeztuko diren. Diseinatzen dugun ekintza zientifikoko gune bakoitzak baldintza hauek bete
beharko ditu: - Proposamenaren deskribapena eta diseinua - Materialen zehaztapena eta justifikazioa - Ekintza bakoitzean planteatu nahi ditugun erronkak edo galderak. - Azpian dagoen kontzeptu zientifikoa identifikatzea, ikasleen jarduna
bideratzeko. - Espazioak eraikitzea Proiektu honen beste ezaugarri bereizgarrietako bat da
hezkuntza-komunitatea tartean sartu nahi dugula. Familien konplizitatea
eskatu dugu, patioan ekintza zientifikorako guneak eraikitzen lagun
gaitzaten. Berezko bi helburu dituen planteamendu horrek aukera emango digu
familiekin harremanak estutzeko, batetik, eta, bestetik, jolastokian ekintza zientifikoak era
ludiko batean ere egin daitezkeela jakinarazteko. |
||||
Gehiago ezagutzeko
– Para
saber más |
||||
·
Web: ·
http://lab06.umanresa.cat/ ·
Bibliografia: ·
"Ciencia en la primera infancia 49+1
propuestas de libre elección". Monserrat Pedreira (coor). Grao. 2019 |
||||
|
Ikastetxea: 010040
OKONDO ESKOLA |
|||