STEAM Ikastetxeen esperientziak
– Experiencias de centros |
|
|||
MATEMATIKA
KONPETENTZIA ESPERIENTZIAN OINARRITUZ: matematikak bizitzarakoN OINARRITUZ |
Zenb.
– Nº: 152 |
|||
Ikasturtea - Curso |
Proiektuaren helburuak
– Objetivos del proyecto |
|||
2020/2021 |
Metodologia global honen barnean, maila
guztietan matematikako konpetentzia, proiektu globalen barnean txertaturik
lantzen dihar dugu, adin bakoitzeko eta unean uneko proiektu desberdinen
barnean. Hori dela eta, egunerokotasunean, matematikaren konpetentzia
garatzen lagunduko diguten eskuz lantzeko eta neurketa tresna eguneratuak
izatearen beharra dugu. Eta behar honi erantzuna eman nahian, aurkezten dugu
proiektu hau, gelak material manipulatiboz hornitzeko beharrari erantzun
egokia eman nahian eta matematika arloaren proiektu bateratu gisa . Aurtengo ikasturtean,
matematika konpetentziaren lanketa nola garatzen den aztertu eta jaso nahi
dugu Arantzazuko Ama ikastolan, eskolako etapa guztiari jarraipen koherentea
emanez haur hezkuntzatik lehen hezkuntzako 6. maila arte. |
|||
Etapa-mailak
– Etapa-cursos |
||||
HH eta LH |
||||
Proiektuaren azalpen
laburra - Resumen explicativo del
proyecto |
||||
STEAM hezkuntzak, zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika,
artea eta humanitateekin lotuta bateratzen ditu. Honek, zeharkako zein
diziplinako oinarrizko gaitasunak garatzen laguntzen die ikasleei eta era
berean, ikasleak ahalduntzen ditu, erantzunkizunez gure gizarteko erronkei
aurre egin diezaieten. Matematika, zenbakiekin eta formekin lotutako ezagutzen multzoa da. Haur
hezkuntza eta lehen Hezkuntzako Matematika arloko funtsa, esperientziazkoa da
bereziki eta ikasketa edukiei, denetariko ideia matematikoak (kontzeptuak,
prozedurak, propietateak, erlazioak, egiturak…) sortzeko gai diren zenbait
material manipulatuz ekin behar zaie. Matematikako erronkek elementu
motibatzaileak izan behar dute eta horrela, ikasleengan, ikerketa eta
arrazoiketa gaitasuna garatu ahal izango ditugu. HEZIBERRIK, oinarrizko zehar konpetentzia MATEMATIKOA jakintza
matematikoa erabiltzea dela adierazten digu, bizitzaren premiekin zerikusia
duten arazoak interpretatzeko, deskribatzeko, azaltzeko eta horiei
erantzuteko; betiere , matematikaren bitartekoak eta haren pentsamendu eta
irudikapen moduak erabilita. Izan ere, konpetentzia honen xedea, matematika
jakintza erabiltzea da, eguneroko bizitzako hainbat egoeratan sortzen diren
arazoak ebazteko. Konpetentzia hau garatu ahal izateko, honako osagai hauek kontutan izan
behar ditugu gure geletan ikasleekin: Eduki matematikoa duten arazo egoerak identifikatzea eta estrategia
egokiak aplikatuz ebaztea, ikasleen esperientzien zenbait eremu erabiliz
matematikako jardueren iturri gisa. Jakintza matematikoak erabiltzea eguneroko bizitzako eta zientziaren
esparruko egoerei aurre egiteko, emakumeen eta gizonen egoera, baldintza,
jomuga eta beharrizan ezberdinak modu sistematikoan kontsideratuz, eta,
horretarako beharrezkoak diren ekintza guztietan, maila guztietan eta horien
plangintza-, egikaritze- eta ebaluazio-fase guztietan, ezberdintasunak
ezabatzeko eta berdintasuna sustatzeko xedea duten helburu eta jarduera
zehatzak txertatuz. Eskuz lantzeko material didaktikoak eta neurketa tresnak erabiltzea. Eduki guztien garapen globala gauzatzea, errealitatea kalkulatzeko,
irudikatzeko eta interpretatzeko prozedura matematiko egokiak aukeratuz eta
erabiliz, informazioaren eta komunikazioaren teknologien bitartez. Agerikoa da matematikak erabiltzeko premia gero eta handiagoa dagoela
gure gizarteko lanbide-esparru guztietan. Herritarrok gero eta egoera
gehiagotan jakin eta erabili behar ditugu matematikaren eduki kuantitatiboak,
espazialak, probabilitatea eta bestelako edukiak. Bizitza osorako estrategia
horien barruan, arazo-egoerak ebazteari buruzkoak nabarmendu behar ditugu
bereziki. Ikuspegi honetan, “egiteko modua” da matematikaren funtsa eta bereziki
azpimarratzen da askotariko tresna matematikoen erabilera. Gure ikastolako
hezkuntza proiektua oinarritzat hartuz, Haur hezkuntzatik hasi eta seigarren mailara bitarte, proiektuetan
oinarrituz lan egiten dugu, oinarria gela izanik, beste espazioen erabilerak
ere sustatuz maila desberdinetako ikasleen arteko interakzioan, gelan dauden
izateko eta ekiteko era desberdinei erantzun ahal izateko. Haur hezkuntzan
eta lehen hezkuntzako lehenengo eta bigarren mailetan, zirkulazio librean lan
egiten dute (HH3-4 alde batetik eta HH5, LH1 eta LH2 bestetik), LH3-6.
mailetako ikasleak tallerrak eta ekintza ezberdinak antolatzen dituzte elkar
ekintza eta interazkzioa bultzatzeko. Era honetan, inguratzen duen munduarekiko interesa azaltzen dute
ikasleek. Interes hortaz baliatuz eta metodologia zientifikoa erabiliaz,
ikerketa eta hausnarketa bultzatuko dituen proiektu globalizatuetan, modu
kooperatiboan (IKKI) lan egiten dute. Metodologia global honen barnean, maila guztietan matematikako
konpetentzia, proiektu globalen barnean txertaturik lantzen dihar dugu, adin
bakoitzeko eta unean uneko proiektu desberdinen barnean. Hori dela eta,
egunerokotasunean, matematikaren konpetentzia garatzen lagunduko diguten
eskuz lantzeko eta neurketa tresna eguneratuak izatearen beharra dugu. Eta
behar honi erantzuna eman nahian, aurkezten dugu proiektu hau, gelak material
manipulatiboz hornitzeko beharrari erantzun egokia eman nahian eta matematika
arloaren proiektu bateratu gisa . Aurtengo
ikasturtean, matematika konpetentziaren lanketa nola garatzen den aztertu eta
jaso nahi dugu Arantzazuko Ama ikastolan, eskolako etapa guztiari jarraipen
koherentea emanez haur hezkuntzatik lehen hezkuntzako 6. maila arte. |
||||
Gehiago ezagutzeko
– Para
saber más |
||||
·
https://drive.google.com/drive/folders/1pSxjnbs-aocEETgePyT6joxMTDXbaiCV
|
||||
|
Ikastetxea: 013520
ARANTZAZUKO AMA IKASTOLA |
|||